четвъртък, 28 август 2014 г.

Гап

Какво е гап. Гап се получава когато цената  импулсивно скочи, и остане празен диапазон на графиката. Получава се в повечето случай при затворен пазар, например събота и неделя. И много от инвеститорите подадат ордери за изпълнение преди да е отворен пазара. При електронната, високочестотна търговия, какъвто е форекс пазара, в първата секунда на отварянето всички поръчки се изпълняват. Те обикновено са в една посока, провокирани от някоя новина през почивните дни. Като покриват отложени ордери в обратната на тях посока, до постигане баланс на обемите.
Гап се получава и по време на търговия. Пак процеса е провокиран от някаква неочаквана новина. И всички участници купуват  в една посока, или затварят отложени ордери, ако са поставили в противоположната посока.

Най-пресния пример за гап от последната събота и неделя.
Друго интересно свойства на гапа е че в около 80% от случая, гапа се затваря. Виждаме как е затворен буквално на пип. Обикновено големите играчи решават да оберат стоповете на дребните, и почват да манипулират цената, противоположно на фундамента дето е провокирал гапа.


8 коментара:

  1. По принцип, аз не съм играл никога до сега "затваряне на гапа". Щото често това затваряне продължава няколко дни. И не съм сигурен, дали друга новина няма да го изстреля още по-дълбоко.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. и аз мисля че малко е остаряло като похват и няма много висока сигурност

      Изтриване
  2. Много ясен урок даде на тема гап. :). Може да си направиш отделна страница в блога ти с уроци :)

    ОтговорИзтриване
  3. Идеален повод за гап имахме миналия петък - изказванията на Йелън и Драги дадоха повод на спекулантите да отворят пазара с гап в неделя през нощта. И при еврото до момента нямат никакво намерение да го запълват. НЕ помня откога не се беше случвало подобно нещо...

    ОтговорИзтриване
  4. да това се случи и при мен взеха ми стопа и затвориха гапа

    ОтговорИзтриване
  5. При мен нещата бяха положителни тъй като аз бях решил че курса ще отива на юг и бях оставил отворени позиции през уикенда и при отварянето в неделя получих подарък от близо 41 пипса.....,след отваряне на пазара веднага затворих позициите,защото понякога гапа се запълва доста бързо в рамките на 30 минути.....,а се е случвало и по-бързо.....
    Статията е много добра.....

    ОтговорИзтриване
  6. Доста добре си го обяснил. Браво

    ОтговорИзтриване
  7. Интересно е, че този гапа от неделя чак сега го запълни и цената на евро/долар пак тръгна на долу, според вас до къкво ще докара това ?

    ОтговорИзтриване